Ředitelství silnic a dálnic chce zastavit dopravu na výjezdu z Chrudimi směrem na Slatiňany, ale i znepříjemnit výjezd z benzínové pumpy Benzina do centra města. Vybudovat osvětlený přechod do míst, kam nikdo nechodí. Definitivně odříznout cyklostezku na Podhůru a zpomalit Sečskou ulici. Taková je představa státu, jak investovat desítky miliónů korun. Téměř čtyři roky se připravuje projekt, který nyní vyplul na povrch. Jeho největším kritikem je chrudimský místostarosta Roman Málek, který již tehdy upozornil na nesmyslnost. „Podle mě má být město pro lidi, silnice pro auta. Zastavit výjezd vozidel z města znamená, že auta zůstanou v Chrudimi. Stačí se podívat třeba na ,kruhák‘ u vlakového přejezdu na Slatiňany. Téměř stále je ucpaný a má být ještě hůře, než bude dokončen celý obchvat,“ říká Roman Málek. Výjezdu na Slatiňany hrozí ještě větší kolaps.

„Než vymýšlet další blokaci výjezdu, bylo by možná vhodnější udělat bypass. Navíc z pohledu toho, co jsem viděl, má vzniknout kolizní místo hned za přejezdem ve směru na Podhůru. Zde má vzniknout ostrůvek, se kterým mohou mít problém velká vozidla. Ke všemu autor projektu nepočítal s tím, že zde má být cyklostezka od areálu technických služeb. Takových nesmyslů je v projektu více, stejně jako osvětlený přechod do klempířských potřeb,“ dodal. Málek tyto postřehy sdělil v minulosti již gesčnímu místostarostovi pro dopravu ve městě a i starostovi. Právě na nich je další osud tohoto řešení. Tyto úpravy počítají i se snížením rychlosti zřejmě na sedmdesát kilometrů v hodině. „Podle mě půjde jen o ‚buzeraci‛ řidičů, zpomalení dopravy a zablokování více města. Znám lidi, pro které značka neplatí, a když dostanou pokutu za rychlost, tak správními řízeními se jí vyhnou. Šokující bylo, když jsem hledal podporu pro zachování rychlosti, když mi například zástupce ANO řekl, že by neměl problém s třicítkou v celém úseku. Podle mě by měl šanci tuto nesmyslnost zastavit již jen poslanec za ANO David Kasal, a to tlakem na ŘSD, neboť právě jeho hnutí ovládá ministerstvo dopravy a přidružené organizace. S ohledem na postoj jiných členů této strany nevím, jaký je celkový názor,“ doplnil Málek. Celou studii za zhruba půl miliónu korun připravil pardubický Ateliér malých okružních křižovatek.

 

Noviny Chrudim | 15.2.2018 | Rubrika: Doprava | Strana: 5 | autor: (red) |